ISIS recruiting more German fighters

Amin al Husseini instructing Bosnian Waffen-SS volunteers

Amin al Husseini Nazi salute

Amin al Husseini bei bosnischen SS-Freiwilligen

About Andreas Moser

Travelling the world and writing about it. I have degrees in law and philosophy, but I'd much rather be a journalist, a spy or a hobo.
This entry was posted in History, Holocaust, Military, Syria, World War II and tagged , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to ISIS recruiting more German fighters

  1. Wir haben nun die Baltischen Läder bereist und waren beeindruckt auch wenn wir nicht in Salaspils waren, worüber du geschrieben hast.

    • Aber es ist insgesamt eine wirklich schöne Gegend, nicht wahr? Vor allem im Sommer finde ich das Baltikum den schönsten Ort Europas. Ich denke oft an mein Jahr in Litauen zurück und vermisse die Natur.

      • Ja, wunderschön, für uns Schweizer vielleicht ein bisschen flach, ruhig, sehr sauber und interessant. Die Kuhrische Nehrung und Riga haben es mir besonders angetan. Ich verstehe dich gut!

      • Ja, die Berge fehlen auf die Dauer. Die Kuhrische Nehrung mit den Kiefernwäldern ist für mich ein Paradies, übrigens auch im Winter sehr schön. Und Riga – dieses Jahr Europäische Kulturhauptstadt – hat mich beeindruckt durch die ganz unterschiedlichen Stilrichtungen in einer Stadt.

      • Ich kann dir also auch die Slovakei empfehlen. Kosice war letztes Jahr Europäische Kulturhautpstadt.
        Ich erlaube mir den Link von meinem Artikel beizufügen.
        http://rivella49.wordpress.com/2013/06/29/slovakeislovakiaslovacchia/
        Riga hat mich übrigens auch begeistert; ich schreibe darüber.

  2. deeess says:

    Amin Al-Hussein?

    • Yes. Maybe the prime example for Arab-Nazi cooperation, although the Nazi ideology, in particular the anti-Semitism, was and is equally shared by many other Arab leaders.

  3. djgarcia94 says:

    If I recall correctly, he was also a driving force in the founding of the Baath Party.

Please leave your comments, questions, suggestions:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s